mLegitymacja

mleg

 

Szkoła Podstawowa nr 10 w Toruniu przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

Wymagania sprzętowe: telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

 

Aby uruchomić mLegitymację, należy:

  • Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu.
  • Wysłać na adres sekretariatu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane
    w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.
  • Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
  • Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna:

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

Informacje o usłudze mLegitymacja:

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

 Przypominamy, że do wniosku o wydanie mLegitymacji należy dołączyć aktualne zdjęcie w wersji cyfrowej.

W celu wykonania zdjęcia można skorzystać z usługi z bezpłatnej usługi Zdjęcie do mLegitymacji. W tym celu należy użyć smartfona z aparatem fotograficznym. Aby skorzystać z usługi należy:

  • wejść w przeglądarce internetowej na stronę Passport-photo.online
  • wybrać zakładkę “Wymagania”
  • wybrać zdjęcie do mLegitymacji
  • wcisnąć przycisk „Wgraj Zdjęcie”
  • zrobić zdjęcie smartfonem
  • załączyć zdjęcie (wcisnąć przycisk “dodaj zdjęcie”)
  • pobrać zdjęcie przerobione zgodnie z wymogami (przetworzenie zdjęcia odbywa się automatycznie)
  • załączyć zdjęcie do wniosku o wydanie mLegitymacji

Usługa Zdjęcie do mLegitymacji powstała w ramach realizacji projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej “Bon na Innowacje” i jest całkowicie bezpłatna. Wykonanie poprawnego zdjęcia i jego przetworzenie przez program zajmuje ok 2-3 minut. Zachęcamy do skorzystania.

              Dokument do pobrania:

Pobierz wniosek