Wyjazd kulturalny grupy uczniów i uczennic do Opery Nova w Bydgoszczy na spektakl „Kopciuszek”

01.06.2019r.

Grupa 25 uczniów i uczennic z klas 3-8 naszej szkoły miała okazję świętować Dzień Dziecka uczestnicząc w spektaklu baletowym „Kopciuszek”w Operze Nova w Bydgoszczy.

Dla wielu z nich było to pierwsze w życiu spotkanie z baletem. Niektórym  młodszym uczniom trudno było zrozumieć fabułę tej znanej bajki ze względu na brak dialogów. Natomiast starsi uczniowie podziwiali mistrzowskie wykonanie solowych partii tanecznych. Spektakl zawierał wiele wątków humorystycznych, ale również wywołał łzy wzruszenia. Wszyscy bardzo pozytywnie ocenili sztukę i wyrazili chęć udziału w kolejnych spektaklach muzycznych.

Wyjazd dofinansowany został ze środków Gminy Miasta Torunia w ramach realizacji projektu Toruńskiego Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu „Z kulturą za pan brat”.

Wyjazd kulturalny grupy uczniów i uczennic do Teatru Muzycznego w Gdyni na spektakl „Notre Dame de Paris”

19.05.2019r.

Grupa 25 uczniów i uczennic z klas 6-8 i III gimnazjum naszej szkoły uczestniczyła w spektaklu muzycznym opartym na powieści Victora Hugo pt.: „Dzwonnik z Notre Dame” w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Sztuka jest współczesną  muzyczną interpretacją tej znanej na całym świecie historii umieszczonej w XV- wiecznym Paryżu. Autorzy spektaklu zastosowali wiele zabiegów artystycznych, by ta smutna historia Quasimodo i pięknej Esmeraldy trafiła do widzów w różnym wieku. Zachwyciła nas przepiękna muzyka wykorzystana w spektaklu,  taniec oraz popisy akrobatyczne i ekwilibrystyczne w wykonaniu aktorów.

Wyjazd dofinansowany został ze środków Gminy Miasta Torunia w ramach realizacji projektu Toruńskiego Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu „Z kulturą za pan brat”.

Udział w kursie metodycznym "How to use Tablets, Educational Apps and Social Media in your Classroom"

Florencja (Włochy), 09.09 – 20.09.2019 r.

W ramach programu POWERSE, projekt „Algorytm na życie” w dniach 09.09 – 20.09.2019 r. Artur Buczkowski - nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i języka angielskiego – wziął udział w kursie metodycznym w Teacher Europass Academy we Florencji.

Tematyka zajęć w pierwszym tygodniu dotyczyła zastosowania aplikacji edukacyjnych, takich jak: Socrative, Kahoot, Edmodo czy Quizzez w nauczaniu. Drugi tydzień poświęcony był używaniu mediów społecznościowych, m. in. YouTube, Facebook, Twitter, Pinterest, jako narzędzi edukacyjnych, pozwalających na zwiększenie motywacji i zaangażowania uczniów.

Efektem szkolenia było nie tylko nabycie umiejętności stosowania w nauczaniu aplikacji edukacyjnych i mediów społecznościowych, ale także poprawa kompetencji językowych nauczyciela, zdobycie nowych doświadczeń w międzynarodowym otoczeniu oraz nawiązanie kontaktów, które w przyszłości mogą zaowocować międzynarodową współpracą.

P1220238 640x427  P1220810 640x480   

P1220277 640x427  P1220829 640x480

 Tekst i zdjęcia: A. Buczkowski

Realizacja innowacji pedagogicznej pt. Matematyka dla każdego - zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klasy piątej integracyjnej

Magdalena Dawidowicz i Elżbieta Hasse opracowały i wdrożyły innowację pedagogiczną: Matematyka dla każdego - zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klasy piątej integracyjnej (innowacja programowo – metodyczna).

Celem programu była pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klasy piątej integracyjnej w ogólnym rozwoju oraz eliminowaniu trudności w nauce matematyki poprzez kształtowanie dyspozycji i funkcji psychofizycznych, z wykorzystaniem lapbooków opracowywanych z użyciem pojęć w języku polskim i angielskim.

Uczniowie przez 10 tygodni (od lutego do czerwca 2019r.)  uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w ramach programu Powerse, projekt „Algorytm na życie – równe szanse, lepsze życie”. Podczas zajęć mieli możliwość rozwijać zarówno swoje kompetencje w zakresie umiejętności matematycznych, jak i znajomości języka angielskiego. Tworzenie lapbooków dawało im wiele radości i było zachętą do dalszej pracy.

W ramach realizacji  programu nauczycielki przeprowadziły również  zajęcia otwarte dla rodziców i nauczycieli prezentując innowacyjny sposób nauki matematyki z wykorzystaniem lapbooków, a także promując projekt.

IMG 20190517 134419   IMG 20190517 134652

IMG 20190517 134737

20190301 153442   

Tekst i zdjęcia: M. Dawidowicz i E. Hasse

Zajęcia języka angielskiego dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Od lutego do czerwca 2019 roku grupka uczniów z klasy 3a uczestniczyła w cyklicznych zajęciach rozwijających kompetencje komunikacyjne w zakresie języka angielskiego. Lekcje prowadzone były przez p. Magdalenę Dawidowicz i p. Małgorzatę Leźnicką w ramach projektu Powerse.

Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę poznawali nowe słowa i utrwalali proste konstrukcje zdaniowe. Gry, rebusy, krzyżówki, kalambury i zagadki stanowiły podstawowe formy aktywności i sprawiły uczniom wiele radości. Dzieci mogły również konstruować własne gry do utrwalania zasobu leksykalnego, które następnie wykorzystywały do zabaw z rówieśnikami i rodziną.

20190208 111543   20190607 111439

20190607 111453                         

     DSC 0876

Teskt i zdjęcia: M. Dawidowicz i M. Leźnicka

WIZYTA W SZKOLE JĘZYKOWEJ PROFI LINGUA

7.06.2019 r.

W ramach projektu „Algorytm na życie – równe szanse, lepsze życie”  w dniu 07.06.2019r. klasa IIIA oddział gimnazjalny miała okazję uczestniczyć w zajęciach językowych w jednej z placówek największej szkoły językowej w Polsce Profi Lingua. Dyrektor szkoły pan Artur Ruciński był dla naszych uczniów bardzo uprzejmy i do poprowadzenia lekcji wyznaczył lektorkę języka hiszpańskiego i włoskiego panią Klaudię Falkiewicz, która prowadziła lekcję języka włoskiego, porównując ją z dobrze już znanym uczniom językiem hiszpańskim. Lekcja trwała 1 godzinę lekcyjną i uczniowie chętnie brali w niej czynny udział. Za uczestnictwo w lekcji wszyscy uczniowie otrzymali pakiet powitalny w postaci torby, długopisu i teczki na notatki wraz z ofertą szkoły.

20190607 140248         20190607 140257 1

220190607 140247        420190607 142250

Tekst i zdjęcia: H. Jewiak

Udział w kursie języka angielskiego

Cork (Irlandia), 27.05 – 07.06.2019 r.

W ramach programu POWERSE, projekt „Algorytm na życie”, który jest realizowany w SP nr 10 w 2019 r., w dniach 27.05 – 07.06.2019 r. Iwona Cieślak – dyrektor szkoły i nauczycielka języka polskiego – uczestniczyła w kursie języka angielskiego w Active Centre of English Training w Cork.

Zajęcia odbywały się w grupie 7-osobowej. Wśród uczestników znalazły się osoby z Hiszpanii, Włoch, Francji, Korei Południowej, Brazylii, Niemiec.

Przed rozpoczęciem zajęć uczestnicy  zostali zapoznani z ramowym programem zajęć obejmującym 20 h dydaktycznych w tygodniu. Zajęcia odbywały się od godziny 9.00 do 13.00. Przewidziano również dodatkowe zajęcia popołudniowe dla uczestników różnych grup, związane z doskonaleniem umiejętności pisania i czytania, a także konwersacji.

Tematyka zajęć obejmowała działy: czas wolny, praca, pieniądze, zakupy. Cennym narzędziem wykorzystywanym podczas zajęć były słowniki multimedialne, co wpływało na efektywność i aktywizację uczestników. Bardzo skuteczna i atrakcyjna była też praca w parach i grupach. Duża część zajęć poświęcona była doskonaleniu poprawności języka. Niezwykle ciekawe były zajęcia poświęcone współczesnym problemom, z którymi borykają się kraje Unii Europejskiej i nie tylko, jak choćby kwestia uchodźców, bezpieczeństwa, fair trade oraz ochrony środowiska.

Efektem uczestnictwa w kursie jest poprawa umiejętności językowych, niezbędnych w procesie zarządzania szkołą, poznanie skutecznych metod nauczania języka obcego, poszerzenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych i kultur europejskich. Ponadto udział w kursie umożliwił nawiązanie kontaktów, które bez wątpienia zaowocują w przyszłości.

 

 IMG 20190616 WA0000  IMG 20190616 WA0001

Tekst i zdjęcia: I. Cieślak

Wizyta w Hospicjum dla Dzieci „Nadzieja”

Grupa młodych aktorów z klasy 3a wraz z nauczycielem wspomagającym Małgorzatą Leźnicką odwiedziła 14 czerwca 2019r. toruńskie hospicjum dla dzieci, by zaprezentować spektakl pod tytułem „Legenda o toruńskich piernikach”. Uczniowie przygotowali dla pacjentów placówki wierszowane przedstawienie, okraszone piosenkami o Toruniu śpiewanymi przy akompaniamencie gitary.

Podopiecznym hospicjum przekazane zostały również dary zebrane podczas szkolnej zbiórki koordynowanej przez p. Aleksandrę Wyszogrodzką- Kubiak.

 

 DSC 1353
 
 DSC 1354
 
DSC 1366

Tekst i zdjęcia: M. Leźnicka

PROJEKT „ALGORYTM  NA ŻYCIE” RUSZYŁ W ŚWIAT

W ramach projektu „Algorytm na życie – równe szanse, lepsze życie”  nauczyciele szkoły podstawowej nr 10 w Toruniu rozpoczęli realizację projektu za granicą. Jako pierwsza wyjechała do Sewilli  w Hiszpanii pani Hanna Jewiak – nauczycielka języka hiszpańskiego.  W dniach 06.05 – 17.05 2019 roku pani Hania uczestniczyła w kursie dydaktycznym  dla nauczycieli języka hiszpańskiego jako języka obcego w szkole językowej CLIC Centro de Lenguas e Intercambio Cultural. W godzinach przedpołudniowych odbywały się zajęcia dydaktyczne i praktyczne, natomiast w godzinach popołudniowych szkoła CLIC organizowała zajęcia kulturalne podczas których wszyscy uczestnicy kursu mieli okazję poznać historię, kulturę i piękno miasta Sewilla i okolic.

 

1a szkoła2a sevilla3a

Tekst i zdjęcia: H. Jewiak

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej

30 maja 2019 roku w SP 10 odbył się angielskojęzyczny konkurs wiedzy o Unii Europejskiej. Pytania dotyczyły hsitorii UE, jak również sytuacji bieżącej m. in. zagadnień związanych z Brexitem. Rywalizacja odbywała się z wykorzystaniem aplikacji Kahoot! Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody.

 

P1210405P1210412

 

P1210407P1210419

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst i zdjęcia: A. Buczkowski

Symulacja wyborów do Parlamentu Europejskiego 2019

Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce odbyły się 26 maja 2019 roku. Podobnie jak pięć lat wcześniej w naszej szkole przeprowadziliśmy symulację tego głosowania w ramach akcji Młodzi Głosują – programu realizowanego przez Centrum Edukacji Europejskiej. Jego celem, jak piszą sami twórcy programu, jest „zwiększenie uczestnictwa młodych ludzi w życiu publicznym, w tym zachęcenie ich do świadomego udziału w wyborach”.

Do głosowania uprawnieni byli wszyscy uczniowie klas 7-8 oraz klas III oddziałów gimnazjalnych. Frekwencja wyniosła nieco ponad 51%. Uczniowie mogli głosować na sześć Komitetów Wyborczych (KW). Zwyciężył KW Wiosna Roberta Biedronia.

 

P1210378P1210384

 

karta do glosowania

protokol z wynikami

Tekst i zdjęcia: A. Buczkowski